„Hittel tedd meg az első lépést! Nem kell hozzá látnod az egész lépcsőt, csak az első lépcsőfokot.”
» » »

A nagy K, azaz a kulcs a fogyáshoz

mozgás

Én igenis hiszek a kalóriákban. Szerintem számít. Sok diétát próbáltam már, de ahol a kalóriákat nem számoltam, nem tartottam kordában, nem szabtam határt, ott igenis elúsztam és nem történt semmi, vagy ami történt, az nem tetszett! Imádok enni, központi szerepet játszik az életemben, mint a többségnek.

Tehát van ez a bizonyos K, a mi kalóriánk. Az étel és az ital ellát minket energiával, ezt kalóriában mérjük. Szervezetünk többféle célra haszonsítja az energiát: a szervezet fenntartására, még az emésztésre is, növekedésre, regenerálódásra. Akkor hízunk, ha több kalóriát vittünk be, mint amennyit felhasználunk. Tehát mire van szükségünk? Kalória-defficitre, amit úgy érünk el, hogy ha kevesebb kalóriát fogyasztunk, vagy többet használunk fel.

 

Két lehetőségünk van:

  • Csökkentjük az étel mennyiségét
  • Nagyobb felhasználást érünk el

Ha csökkentjük az ételek mennyiségét, akkor létfontosságú vitaminoktól és ásványi anyagoktól is megfosztjuk a szervezetet, de ezek pótolhatóak vitamin kapszulákkal. Azonban a kalóriahatárt meg kell szabni, ebből adódóan biztos, hogy kevesebbet ehetsz, mint eddig, sőt más lesz az összetétele is a tányérodnak.

kalória

Mozgással rásegítünk a kalóriadefficitre!

A mozgás boldogsághormokat termel. Amikor futni megyek, mindig úgy érzem, hogy egy adag MagneB6-ot kaptam. Mindenképpen jobban érzem magam és jobb lesz a kitartásom, türelmem is. Megéri kipróbálni, függő leszel!

Mozgással javul az izomtónusunk. Amikor napokig nem tudok edzeni menni, egyértelműen látom a plöttyedtséget a tükörben, majd 3 kemény edzés újra formába hoz és máris mosolyogva nézek reggel szembe magammal.

A mozgás gyorsítja a fogyást, gyorsítja az anyagcserét. Intervall edzésekkel hosszú órákig tartó gyors kalóriafelhasználást érhetsz el.

És akkor most jön a lényeg! Mert nem azt kell mondani, hogy nem érdekel senkit a kalória számolás, és hogy miért számolod úgy sem fontos, hanem az a lényeg, hogy MIBŐL ÁLL ÖSSZE A KALÓRIAMENNYISÉGED.

Vannak, akik megfordítják a dolgot és azt mondják, hogy van a ttskg (teljes testsúly kilogramm), amihez megad mennyiségeket. Pl.: étkezés egy napra álljon 2.4g/ttskg szénhidrátból, 2g/ttskg fehérjéből és 1g/ttskg zsírból. Ezt számoljuk ki egy 70 kg testsúlyra: szénhidrát és fehérje kalóriatartalma 4kcal/g a zsír pedig 9kcal/g.

2x4x70= 560 kcal (szénhidrát) + 2x4x70 = 560 kcal (fehérje) + 1x9x70= 630kcal (zsír) = összesen: 1750 kcal

Én ezt a fajta számolást nem szeretem!

krom_cukorbetegseg_inzulinrezisztencia_inzulin_glukoz_zsir-2

Amit én használok, az az, amikor figyelembe vesszük a korodat a magasságodat és a súlyodat is. Ez a képletem:

Kg x 9,99 + cm x 6,2 + év x (-4,92) – 161 .

Példa: 70 kg, 160cm, 40 év >  70×9,99 = 699,3   160×6,2= 992     40x(-4,92)-161= – 357,8  A megkapott három számot összeadom: 699,3+992+ (-357,8) = 1333,5 kcal az alapanyag szükséglete.

Ehhez szoktam a szorzókat hasznláni: ülőmunka 1,2    közepes munka 1,5    nehéz fizikai munka 1,7   Beszorzom példánkat egy ülőmunkával = 1333,5 x 1,2 = 1600 kcal.  Feltételez hozzá egy edzést, ami majd hozza a kalória deficitet, így az edzős napokon ezt a mennyiséget ajánlom, a nem edzős napokon, pedig az 1400 kcal (-200). Egyéntől függ általában, hogy mikor mennyit vonok le, illetve hogy szorzok, mert nem lehet sablonokat hozni. MINDEN EMBER MÁS.

Ez még mindig nem jelenti azt, hogy a napi kajája lehet 4db 400kcal-ás lekváros fánk!!!! Amit ez jelent, hogy akkor ez az a szám, amit fel kell tudni osztani a NEKI MEGFELELŐ MÓDON tápanyag arányokra. Általában a többség a 45% fehérje, 30% szénhidrát és 25% zsír arányokkal elég jól tud fogyni. Van, akinek a szénhidrátot feljebb, lejjebb viszem, ez változó. Szóval akkor itt van a titok, a nagy K kavarodásban. Hogy ugyan figyeljük a kalóriákat, de NEM CSAK A KALÓRIÁKAT figyeljük, hanem az tápanyagok eloszlását is.

Érthető? Akkor most ez alapján jöhet a minta étrend összeállítása. Sok sikert hozzá!

fehérje-ch-zsír tábláza

Ha már elértél egy jó eredményt, azt meg is kell tartani, ne hagyd abba se az étkezést, se a mozgást!

A Mozdulj Anyu zárt csoportokban pedig szívesen látunk, ahol beszélgethetsz anyukákkal, akik szintén életmódváltásra adták fejüket. Vegyél részt edzéseinken, és gyere el teadélutánjainkra is!

 A Ye Nutrition oldalon a MOZDULJANYU kuponkódot használva 15% kedvezményt kaphatsz!
A Best-Body-Nutrition oldalon a MOZDULJANYU kuponkódot használva 5% kedvezményt kaphatsz!
A Fittmarket-Shopba kérlek itt regisztrálj, nézz körül és vásárolj kedvedre NoCarb termékeket, gluténmentes, cukormentes, laktózmentes, paleo élelmiszereket!

 

 

 

Share This Post:

Related Posts

Leave a comment

Name *

Email *

Website

Your comments *

Életmódváltó csomagok

Beszélgessünk az életmódról, ha megfogadod a tanácsaimat, egy hónap alatt akár 6 kilótól is megszabadulhatsz

nézd meg

INGYENES táplálkozási kérdőív

Töltsd ki és tudd meg milyen típusba tartozol!

Kitöltöm a kérdőívet!

Sikersztorik

Kinőtt nadrágok, eltűnt centik, és lefogyott kilót gyűjteménye.

Nézd meg!

Facebook oldalam

Kövess a Facebookon is!

Facebook