» » »

Ha futni szeretnél – fokozatosság

Woman running along coastline,  California,  USA

Nem csak az étkezés és az életmód váltás terén szükséges a fokozatosság betartása, hanem a mozgásban is. Semmiképpen ne kezdj úgy futni, hogy hopp bele a közepébe és fussunk. Figyelj oda a fokozatosságra most is.

Itt a jó idő, szerintem már nem is lesz tél, szinte hívogat a levegő egy kis kinti mozgásra. A legegyszerűbb, ha futni indulsz, aztán jöhetnek a szabadtéri edzések is.401897_449179251840307_548669120_n

A futás egy aerob edzés, azaz: oxigén jelenlétében végzett terhelés. A szervezet által igényelt oxigén mennyiség, nem haladja meg felvett oxigén mennyiséget. Ez némiképp leegyszerűsítve azt jelenti, hogy, hogy nem fogyunk ki a levegőből futás közben. Az aerob terhelés megdolgoztatja a szívet és a tüdőt és ezen keresztül, javítja a keringési rendszert. A zsírégetés szóban ott az égetés, melyhez az oxigén mindenképp szükséges, így olyan mozgással, ahol nem jut a szervezet elegendő oxigénhez, nem is tud zsír égetni, olyankor a szénhidrát raktárak biztosítják az energiát.

A futást csak elkezdeni nehéz, de amint rákapsz az ízére, szinte menthetetlenül függővé válasz tőle. De szerencsére nem is kell leszoknod róla, hiszen mind a közérzetednek, mind az alakodnak jót tesz.

A három alapszabály

  1. Határozd el, és húzz fel egy cipőt!

Egyszer el kell kezdeni. Tervezz előre! Tudd, hogy mit veszel fel, a ruhád legyen kényelmes, olyan, ami nem tartja a nedvességet és futócipő. A cipő fontosságát nem lehet elégszer hangsúlyozni, hiszen sok múlik rajta. Megelőzi az esetleges sérüléseket. Ha aszfalton futsz, akkor aszfaltra való cipőt keress, ha a földút a kedvezőbb, akkor terepcipőre lesz szükséged. Minden edzés előtt melegíts be! Fontos! Boka és térd ízületek átmozgatása: bokakörzés, szökdelések, teljes guggolások, törzshajlítások, nyújtások, sétáló kitörések. Ezt soha ne hagyd ki futás előtt.

Lumia Selfie alkalmazással készítve

Lumia Selfie alkalmazással készítve

  1. Zene vagy futópartner!

Sokkal könnyebben veszed rá magad az edzésre, ha nem egyedül indulsz neki. Nem kell mindig valakivel együtt futnod, ha nem akad partner, akkor egy mp3 lejátszó is megteszi. Dugd a füledbe a fülhallgatót és hallgass közben zenét. Így majd repül az idő! Vigyázz arra, hogy a zene ne legyen túl hangos, fontos, hogy a közeledő autók hangját halld meg!

  1. Kezdj lassan!

Az, hogy ki milyen tempóban kezdi el a futást, nagymértékben függ a súlytól, testmagasságtól és az edzettségi szinttől. Mindenesetre kezdőként ne kezdj el sprintelni, mert pár méter után gyorsan kifulladhatsz, hanem kezdj szépen, lassan kocogni (ha kell, sétálj bele), így tovább bírod, és a sikerélmény is meglesz. Esetleg szerezz be egy pulzusmérős órát (Decathlonban a legegyszerűbb!).

Leírásának megfelelően állítsd be az optimális pulzus határokat, így az óra jelezni fog, hogy mikor kell lassítanod és mikor kezdhetsz újra kocogásba.

Ha nincs ilyen órád, akkor fogadd meg az alábbi tanácsokat:

  • emelkedőn mindig gyalogolj
  • ha már nem tudsz a futópartnereddel beszélgetni, akkor gyalogolj
  •  ha kapkodod a levegőt, gyalogolj

A gyaloglás nem sétálás! 

Tehát az, amikor már nem sétálsz, és még nem futsz, de például sietsz a buszhoz.

A legvégén, hazaérve, ne feledkezz meg a nyújtásról sem! Húzd meg alaposan pár másodpercig minden izmodat, a vádlidat, a combodat, a derekadat, a hátadat, a karokat, végy háromszor mélylevegőt, tartsd bent, nyújtózz meg, végül fújd ki és váljék egészségedre!

 

A Mozdulj Anyu zárt csoportokban pedig szívesen látunk, ahol beszélgethetsz anyukákkal, akik szintén életmódváltásra adták fejüket. Vegyél részt edzéseinken, és gyere el teadélutánjainkra is!
 A Ye Nutrition oldalon a MOZDULJANYU kuponkódot használva 15% kedvezményt kaphatsz!
A Best-Body-Nutrition oldalon a MOZDULJANYU kuponkódot használva 5% kedvezményt kaphatsz!
A Fittmarket-Shopba kérlek itt regisztrálj, nézz körül és vásárolj kedvedre NoCarb termékeket, gluténmentes, cukormentes, laktózmentes, paleo élelmiszereket!
Share This Post:

Related Posts

1 Comment

Leave a comment

Name *

Email *

Website

Your comments *

INGYENES táplálkozási kérdőív

helyes táplálkozás beállításának alapvető szempontja, hogy nem vagyunk egyformák! Különbözünk idegrendszeri, emésztőrendszeri, hormonális beállítottságunk és egyéni érzékenységeinkben is. Ahhoz, hogy megtaláld a helyes utat, érdemes ismerned tested egyedi genetikai kódját és sajátosságait. Ennek egyik egyszerűsített formája a típus-kérdőív.

Kitöltöm a kérdőívet!

Sikersztorik

Kinőtt nadrágok, eltűnt centik, és lefogyott kilót gyűjteménye. Elégedett anyukák néhány mondata olvasható itt. Igazi motiváció neked is!

Nézd meg!

Ingyenes tudásanyag

Neked írtam a leggyakrabban előforduló kérdések alapján. Kalóriaszámolás, tápanyagok, arányok, mintaétrendek. Minden, amit tudnod kell az egészségedért!

Nézd meg!

Életmódváltó csomagok

Beszélgessünk az életmódról, ha megfogadod a tanácsaimat, egy hónap alatt akár 6 kilótól is megszabadulhatsz

nézd meg