» »

Étkezz tudatosan az eredmény érdekében!

dinner-4-3

Ha már elkezdtél mozogni, edzeni, futni, legyen az bármi is, ne tedd tönkre az eredményt az össze-vissza étkezéssel. Nem mindegy, hogy milyen tápanyagokat juttatunk be a szervezetünkbe és azokat milyen arányba osztjuk el, külön oda kell ugyanis figyelni a fehérjék és a szénhidrátok, valamint a zsírok megfelelő kombinációjára.

Edzés előtti étkezés

csirke brokkolipüré

csirkemell brokkoli pürével

Miért jó?

  • feltölti az izmokat enerigával
  • megakadályozza a hirtelen vércukorszint esést, mely rosszulléthez vezet
  • elkerülhető vele a kellemetlen éhség edzés közben
  • mentális is erősít az a tudat, hogy a szervezetedet nem hagytad éhezni

Hogyan csináld jól?

  • Mozgás előtt 1-2 órával együnk, semmiképpen sem később, hiszen az intenzív megterhelés hatására felkavarodhat a gyomrunk
  • A tányérodon könnyen emészthető fehérje, hiszen ezek az izmok építésében játszanak fontos szerepet.
  • A fehérjék mellé mindenképpen iktassunk be lassú felszívódású szénhidrátokat, ezek adják az energiát, meggátolják az inzulszint ingadozását.

 

Edzés utáni étkezés

Miért fontos?

  • Edzés után szerveztünk rendkívül sok energiát használ fel, ezt mielőbb pótolni kell. Amennyiben ezt kihagyjuk, úgy az izmok nem épülnek, a befektetett munkának nem lesz eredménye.
  • A testmozgást követően minél hamarabb (20 percen belül9 ajánlatos a gyors felszívódású fehérje bevitel (azaz protein turmix), így megakadályozzuk az izomvesztést.

    WP_20160306_12_40_04_Pro

    csirke édesburgonyával

Hogy csináljuk?

  • Edzést közben és után a folyadék folyamatos pótlása szükséges, lehetőleg víz formájában.
  • Edzés után azonnal fogyasszunk protein turmixot, majd maximum 30 percen belül szilárd étel, fehérje és szénhidrát formájában, különben a testünk az izmokat fogja bontani, nem pedig a zsírt égetni.
  • Könnyebb kardio edzést követően elegendő a protein turmix minimális szénhidráttartalommal, nem feltétlenül szükséges azonnal a szilárd étkezés.

 

Milyen ételeket fogyasszunk?

  • Csirkemell, mely egy nagyon jó protein forrás.
  • Halak, melyek tele vannak vitaminokkal és ásványi anyagokkal, nagy arányban tartalmaznak omega 3 zsírsavakat, mely az inzulinszintet kedvezően befolyásolja, és segít a szép tónusú izomzat fenntartásában.

    csirke rizs

    csirkemell rizzsel zöldségekkel

  • Zabpehely, közepes felszívódású szénhidrátforrás, melynek magas a rosttartalma, gazdag vitaminokban és aminosavakban
  • Banán, mely rostban gazdag, gyorsan felszívódó (tehát edzés előtt egy órával elegendő a fogyasztása). Mivel kálium tartalma magas, így edzés közben hozzájárul a megfelelő izomműködéshez.
  • Tojás: Fehérjében, kolinban, D-vitaminban gazdag, akár többet is lehet belőle fogyasztani.
  • Anananász, szuper szénhidrát forrás, magas a C-vitamin tartalma és erősíti az immunrendszert (persze ne a konzerveset vegyed!)
  • Édesburgonya, ha már unod a rizst, akkor ezzel a finom burgonyával feldobhatod az étkezésedet. Íze a sütőtökhöz hasonlít, tele van vitaminokkal.
  • Olajos magvak: Az aszalt gyümölcsök cukrosak, helyette inkább az olajos magvakat fogyasszuk nassolásként, de tartsunk ennél is mértéket, maradjunk a maréknyi adagnál.

1392070_614029618635217_1742136411_n

Természetesen ezek az ajánlások nem személyre szabottak, van, akinek nem ajánlott napi szinten több tojás fogyasztása,

vagy a banán nem megfelelő szénhidrát forrás a gyomrának. Mindenki más!

A Mozdulj Anyu zárt csoportokban pedig szívesen látunk, ahol beszélgethetsz anyukákkal, akik szintén életmódváltásra adták fejüket. Vegyél részt edzéseinken, és gyere el teadélutánjainkra is!
 A Ye Nutrition oldalon a MOZDULJANYU kuponkódot használva 15% kedvezményt kaphatsz!
A Best-Body-Nutrition oldalon a MOZDULJANYU kuponkódot használva 5% kedvezményt kaphatsz!
A Fittmarket-Shopba kérlek itt regisztrálj, nézz körül és vásárolj kedvedre NoCarb termékeket, gluténmentes, cukormentes, laktózmentes, paleo élelmiszereket!

 

 

Share This Post:

Related Posts

Leave a comment

Name *

Email *

Website

Your comments *

INGYENES táplálkozási kérdőív

helyes táplálkozás beállításának alapvető szempontja, hogy nem vagyunk egyformák! Különbözünk idegrendszeri, emésztőrendszeri, hormonális beállítottságunk és egyéni érzékenységeinkben is. Ahhoz, hogy megtaláld a helyes utat, érdemes ismerned tested egyedi genetikai kódját és sajátosságait. Ennek egyik egyszerűsített formája a típus-kérdőív.

Kitöltöm a kérdőívet!

Sikersztorik

Kinőtt nadrágok, eltűnt centik, és lefogyott kilót gyűjteménye. Elégedett anyukák néhány mondata olvasható itt. Igazi motiváció neked is!

Nézd meg!

Ingyenes tudásanyag

Neked írtam a leggyakrabban előforduló kérdések alapján. Kalóriaszámolás, tápanyagok, arányok, mintaétrendek. Minden, amit tudnod kell az egészségedért!

Nézd meg!

Életmódváltó csomagok

Beszélgessünk az életmódról, ha megfogadod a tanácsaimat, egy hónap alatt akár 6 kilótól is megszabadulhatsz

nézd meg