» » »

Miért nem sikerül lefogyni?

28380_kaloria

Mi lesz ha nem eszel eleget?

Egyél, hogy fogyjál!

Szigorúan diétázol, sokszor éhezteted is magad, keményed edzel eközben és még esetleg fogyasztó tablettákat is szedsz? Azt mondom, nem jó úton jársz! Vagyis igen, a cukorbetegség felé!

Elmondom neked, hogy én miket szoktam javasolni a tőlem segítséget kérőknek az étkezés terén.

csalonap proteines fagyiŐk még alkalomadtán fagyit, sőt pizzát is ehetnek. Nem mindig, meg van mondva, hogy mikor tehetik ezt meg! Ja, igen és épp nyaralni vagyok, valószínűleg ma már túl vagyok egy három gombócos fagyin. (klikk a képre a receptekért)

Van egy hormon, melynek megismerése és irányítása szó szerint a fogyásod sikerét jelentheti! Nem könnyű, de lehet irányítani ezt a hormont. Ez a hormon pedig a leptin, mely irányítja a tested zsírfelhasználó képességét. A leptin szó egyébként görög eredetű (leptos) szóból ered, melynek magyar jelentése sovány. De érdekes!

Szóval, ha ez a leptin szint rendben van, akkor megy a fogyás, ha túl alacsonyan van, akkor nem megy a fogyás.

Ezt a hormont kell egy kicsit tudatosan irányítani ahhoz, hogy működjön a fogyás.

Én a fogyást egyébként úgy gondolom, hogy le lehet fogyni normális ütemben, azaz heti fél-egy kilóval, ami tartható is hosszútávon. Lehet, hogy mire eléred a kívánt súlyodat el kell telnie egy évnek, vagy még többnek, de hidd el megéri. Nincs értelme a két hét alatt 8-10 kilós fogyásoknak, tutti vissza fog jönni, biztos, hogy nem tartós a fogyásod, és jön a jojo-effektus. Nem szeretem, tönkre vágja a tested ez az egész súly le, súly fel játék. Az extrém gyorsfogyás szintén kikészíti a belső szerveidet.csoki

Mi történik amikor elkezdesz diétázni?

Lecsökkented a kalóriabevitelt, tehát leesik tőle a leptin-szinted, a szervezeted zsírégető képessége elkezd csökkenni. Lehet, hogy ez nem az első hónapban történik, mindenkinél más időben következik be.

A leptin feladata az lenne, hogy megvédje a tested az éhezéssel szemben, de mivel ez lecsökken, nem tudja megvédeni, nem tudja irányítani, így a tested a zsírt túlélési forrásnak tekinti. Beindul a raktározó üzemmód, nem megy a fogyás. Kevesebb étel, kevesebb kalória = hogy fogom túlélni? – kérdezi a tested. = tartalékol, raktároz.

Azért annyira nem okos a test, hogy tudja, hogy te amúgy laposabb hasat szeretnél, ő csak élni szeretne, üzemanyagra van szüksége. Olyan, mint az autó.

Gondolj bele, hogy ha az autó nem kap üzemanyagot, le fog állni, le fog robbanni, nem megy tovább. A tested az autód, benne élsz! Amikor fogy az autóban az üzemanyag, tankolnod kell, kigyullad a visszajelző. A testednél ez az a jel, amikor bekapcsol a raktározó üzemmód. Vagy a laptopod takarékos üzemmódra vált, mert nem kap töltést, merül.chia magos reggelizős 2

Ebből a helyzetből jön a lecsökkent leptin-szint és lecsökkent a zsírfelhasználás.

Vegyük a hétfőtől kezdek diétázni esetet. Vasárnapra már a leptin szinten csaknem a felén lesz.

Na, jó, ezek aztán a szuper hírek!

Akkor mi a megoldás? Hogy is kéne csinálni?

Én így szoktam:

Szénhidrát hintáztatás

Azt jelenti, hogy a hét napjait az alábbiak szerint osztom fel:

  • hétfő: magas szénhidrát – erős, súlyzós edzés nagy izomcsoport
  • kedd: közepes szénhidrát – kisebb izomcsoport súlyzós edzés
  • szerda: alacsony szénhidrát – közepes időtartamú aerob jellegű edzés vagy rövidebb idejű intervall edzés
  • csütörtök: magas szénhidrát – erős súlyzós edzés, nagy izomcsoport
  • péntek: közepes szénhidrát – kisebb izomcsoport súlyzós edzés
  • szombat, vasárnap: alacsony szénhidrát + kalória (zsírból)– közepes idejű aerob, rövidebb intervall az egyik nap teljes pihenő nap

60kg

Folyamatos alacsony szénhidrátos hét, egy nap csalónappal

Mindegyik napon alacsonyan tartod a szénhidrátot, majd a hét egyik napján, plusz kalóriaként bűnöző napot csinálsz délután 15 óráig bezárólag. Ilyenkor lehet reggel péksüti, ebédre pizza, fagyi is akár. Nem azt jelenti, hogy mindenképpen „rossz” kaját kell enni, de LEHET! Van, aki ezt a napot is inkább „tiszta” ételekkel oldja meg, mert a rossz kajától már nem érzi jól magát, és inkább dob extra kalóriákat, de azt nem a hamburgerből fedezi. Ilyenkor lehet a magas kalóriatartalmú de tiszta alapanyagokból készült sütiket készíteni. Lehet kókuszos, kókuszzsíros, kókusztejes csokikat enni extra kalóriának tökéletes, nem kell mindenképpen a Milka és a Nutella.

Van, akinek elég 10-14 naponta egy-egy csalónapot tartani, ki kell tapasztalnod.

Mindkét módszernél becsapod a tested és nem a megszokott étkezést kapja.

Mi a köze ennek a leptinhez? Az, hogy a leptin kapcsolatban van a kalória-fogyasztással, az étkezéssel, azzal, hogy mennyit eszel. Azonban, ha időszakonként az alacsony szénhidrátos diétát megszakítod egy-egy magasabb szénhidrátos, vagy extra kalóriamennyiséggel, akkor hirtelen megnő a leptin szinted.

És, hogy ne legyünk leptin-érzékenyek, kérlek törekedj arra, hogy tiszta ételeket fogyassz, egy összetevős ételeket.

Ami biztosan nem tartozik ide, tehát kerüld el: előre csomagolt élelmiszerek hosszú mesterséges összetevőkkel és adalékanyagokkal, amiket még kiolvasni is alig tudunk… (zacskós levesek, konzervek, csokoládé, kekszek, kenyér, péksütemények, üdítőitalok stb.)cukor-1uditok

Ha betartjuk a „clean-eating” fogalmat, akkor helyreállíthatjuk szervezetünk leptin érzékenységét, s elérhetjük, hogy a leptin hatékonyan jelezze testünknek a zsírégetés szükségességét.

A legtöbb ember úgy érzi, hogy nem evett még eleget, pedig már rég jóllakott, ezért szokták azt is mondani, hogy hagyd abba az evést és kb. 20 perc múlva azt fogod érezni, hogy jóllaktál. Ennyi idő kell a hormonnak hogy kifejtse hatását és irányítsa a testedet, hogy már elég! Az inzulin-rezisztenciához hasonló. A leptin hormonból valószínűleg elegendő van a testben, de a szervezet nem jól használja, ezért érezzük magunkat éhesnek. Ez a leptin rezisztencia, ami miatt az ember túleszi magát, mert már jóllakott ugyan, de a szervezet még azt érzi, hogy éhes. Ez után jön az inzulin rezisztencia.

A legjobb megoldás erre az egészséges életmód,

az egészséges táplálkozás

és a rendszeres testmozgás!

Az alvás is befolyásolja a leptin termelést. Éjszaka, alvás közben termelődik a legjobban a leptin, ehhez a melatonin hormon nyújt segítséget. Amikor felsír a kisbaba, vagy bármi más miatt felébredünk, akkor a leptin termelődés leáll. (klikk a képre a kismamás cikkekhez)

Azért is szoktam mondani a frissen szült kismamáknak, hogy nem biztos, hogy éjszakázás mellett menni fog a fogyás olyan ütemben, ahogy szeretnéd. Kell a napi 6-8 órás folyamatos alvás a test regenerálódásához és például még a leptin termeléshez is.27a793a64982a04d58ab1507b80afd4d5381

A pihenésben, az idegrendszer normális működéséhez a napi szükséges vitaminok is fontosak. Többek között egy multivitamin, C-vitamin, Magnézium, D-vitamin, Kálcium, Omega 3. Ezek alap vitaminok, amiket mindenkinek mindennap be kéne szedni.

Ezen kívül még fontos lenne:

–       vacsora után már nem étkezünk, lefekvés előtt 2 órával együnk utoljára

–       naponta legalább háromszor, de akár hatszor is ehetünk

–       fogyasszunk kevesebb kalóriát, de nem túl keveset, számoljuk ki, mennyire van szükségünk

–       csökkentsük a szénhidrátokat étrendünkben, igyekezzünk lassú felszívódású szénhidrátokat fogyasztani

–       fehérjében gazdag reggelizés és minden további étkezés is tartalmazzon fehérjét

–       hasznos zsírsavak fogyasztását se feledjük el

 

A Mozdulj Anyu zárt csoportokban pedig szívesen látunk, ahol beszélgethetsz anyukákkal, akik szintén életmódváltásra adták fejüket. Vegyél részt edzéseinken, és gyere el teadélutánjainkra is!
 A Ye Nutrition oldalon a MOZDULJANYU kuponkódot használva 15% kedvezményt kaphatsz!
A Best-Body-Nutrition oldalon a MOZDULJANYU kuponkódot használva 5% kedvezményt kaphatsz!
A Fittmarket-Shopba kérlek itt regisztrálj, nézz körül és vásárolj kedvedre NoCarb termékeket, gluténmentes, cukormentes, laktózmentes, paleo élelmiszereket!

 

Share This Post:

Related Posts

1 Comment

Leave a comment

Name *

Email *

Website

Your comments *

INGYENES táplálkozási kérdőív

helyes táplálkozás beállításának alapvető szempontja, hogy nem vagyunk egyformák! Különbözünk idegrendszeri, emésztőrendszeri, hormonális beállítottságunk és egyéni érzékenységeinkben is. Ahhoz, hogy megtaláld a helyes utat, érdemes ismerned tested egyedi genetikai kódját és sajátosságait. Ennek egyik egyszerűsített formája a típus-kérdőív.

Kitöltöm a kérdőívet!

Sikersztorik

Kinőtt nadrágok, eltűnt centik, és lefogyott kilót gyűjteménye. Elégedett anyukák néhány mondata olvasható itt. Igazi motiváció neked is!

Nézd meg!

Ingyenes tudásanyag

Neked írtam a leggyakrabban előforduló kérdések alapján. Kalóriaszámolás, tápanyagok, arányok, mintaétrendek. Minden, amit tudnod kell az egészségedért!

Nézd meg!

Életmódváltó csomagok

Beszélgessünk az életmódról, ha megfogadod a tanácsaimat, egy hónap alatt akár 6 kilótól is megszabadulhatsz

nézd meg