» » »

Így kezdj hozzá

mozduljanyu

El kellene kezdeni! De hogyan vegyem rá magam?

A legtöbb felnőtt nem mozog eleget. A felnőtteknek kb. az egyharmada végez rendszeresen testmozgást. Hogy miért? Egyszerűen lustaság, vagy, mert mindig van fontosabb dolga, talál, vagy keres kifogást a többség, vagy pusztán tájékozatlanság, bár ezen is lehet segíteni, hiszen ezért vannak a szakemberek az edzőtermekben.

Rengeteg vizsgálat igazolta a testedzés szívre és keringésre gyakorolt jótékony hatását, sőt a mozgás segít a stroke, azaz szélütés, egyes daganatok, a cukorbetegség, a máj- és vesebetegségek, a csontritkulás, az időskori elbutulás és a depresszió megelőzésében is.

exclusive jkpics tamara ecclestone walking with daughter sophia

Gondolj bele, hogy a napi 30-60 perces mozgással egyrészt a fenti betegségek megelőzhetőek, másrészt tuttira nem esik majd nehezedre felemelni az unokádat a magasba, vagy hazacipelni a boltból a kosarat, arról nem is beszélve, hogy a tested olyan szintű változáson fog átmenni, hogy magad sem fogod elhinni az eredményt.

Nagyon fontos a pozitív gondolkodás! Nem megy? Segítek! Motivációs beszélgetésre is jelentkezhetsz nálam.

Mi számít testmozgásnak?

Hetente ötször 30 percnyi közepes intenzitású testmozgásra kellene törekednünk eleinte. De mi számít  testmozgásnak? Mérsékelt testmozgáshoz gyalogoljunk határozottan, céltudatosan úgy, hogy pulzusszámunk emelkedjen, de könnyedén tudjunk még beszélni. Ez körülbelül 100 lépést jelent percenként, így egy lépésszámláló és egy óra segítségével könnyedén meghatározhatjuk a megfelelő tempót. Én ezt úgy hívom, hogy sietsz a busz után tempó. Ezt még babakocsival is simaügy végrehajtani. Biztos, hogy mész mindennap levegőzni a babával.

aerob edzésrőlEz csak a kezdet, amint ez a tempó már nem elég, átválthatunk kocogásba. Illetve heti három alkalommal járjunk el csoportos edzésekre is, ahol nem csak a kardio mozgást, hanem ez erősítő köredzést, a gerinctornát, az alakformáló tornát is kipróbálhatunk. Kinek, melyik szimpatikus, úgy lehet bekapcsolódni az órákba. Az én óráimat Veresegyház környékén látogathatod. Órarendet a Facebook oldalamon találsz.

Mennyit és milyen gyakran mozogjunk?

Jónak tartom a heti ötszöri 30-60 perces mozgást, ezt mindenki saját erőnlétének, életkorának, kondíciójának megfelelően be tudja osztani. Mivel izmainknak megterhelést követően 24-48 órás regenerációra van szükségük, így különböző napokon más-más mozgásformákat alkalmazzunk. A rendszeres testmozgás számos jótékony élettani és pszichológiai hatást fejt ki. A kedvező változásokhoz azonban kitartásra, rendszerességre van szükség.

Akik a Mozdulj Anyu! edzéseken vesznek részt, sokkal jobb hangulatról, nagyobb türelemről, fittségről és éberségről beszélnek, melyek egyértelműen az edzések jótékony hatásai, valamint az egészségesebb 00P1160497táplálkozás eredménye.

Tornák vagy edzőtermek, súlyzók?

Edzőtermekben szétnézve azt gondolhatjuk, a mozgás elképzelhetetlen súlyzózás nélkül. Azok az emberek, akik súlyzós edzéseket végeznek, karcsúbbak, fittebbek és egészségesen élnek, ez pedig mind hozzájárul a hosszú élethez. Nem kell, de javasolt a kardio mozgás mellett a súlyzós edzés is, segíti az izom formálódását, a testzsír csökkenését. Személyi edzés keretein belül a legtöbb edzőteremben készséggel állnak rendelkezésetekre a kezdeti lépéseknél. Csomádon a Művelődési Ház fitnesz terme áll az érdeklődők rendelkezésére, ahol szívesen segítek kiigazodni a gépek és súlyzók világában.

Futás, kocogás vagy gyaloglás?

Ne feledjük el a fokozatosság elvét! Csak fokozatosan növeljük meg a mozgás idejét és intenzitását, továbbá 35 év felett kérjük ki orvos tanácsát, mielőtt belevetnénk magunkat az edzésbe, tanácsolják a szakemberek. mozduljanyuEleinte kezdjük a gyaloglással, 100 lépés / perc ütemben, aztán az egy kilométer teljesítése körülbelül 7 perc alatt, majd ha már ez is könnyedén megy, akkor lehet futni, azaz 6 percen belül egy kilométert megtenni.

Kell, hogy legyen célod! Amikor fáradt vagy, gondolj arra, hogy a célod motivál, végig tudod csinálni! Mindig az eredmény legyen a szemed előtt! Tűz ki egy dátumot a célod eléréséhez és irány mozogni!

 

A Mozdulj Anyu zárt csoportokban pedig szívesen látunk, ahol beszélgethetsz anyukákkal, akik szintén életmódváltásra adták fejüket. Vegyél részt edzéseinken, és gyere el teadélutánjainkra is!
 A Ye Nutrition oldalon a MOZDULJANYU kuponkódot használva 15% kedvezményt kaphatsz!
A Best-Body-Nutrition oldalon a MOZDULJANYU kuponkódot használva 5% kedvezményt kaphatsz!
A Fittmarket-Shopba kérlek itt regisztrálj, nézz körül és vásárolj kedvedre NoCarb termékeket, gluténmentes, cukormentes, laktózmentes, paleo élelmiszereket!

 

Share This Post:

Related Posts

1 Comment

Leave a comment

Name *

Email *

Website

Your comments *

INGYENES táplálkozási kérdőív

helyes táplálkozás beállításának alapvető szempontja, hogy nem vagyunk egyformák! Különbözünk idegrendszeri, emésztőrendszeri, hormonális beállítottságunk és egyéni érzékenységeinkben is. Ahhoz, hogy megtaláld a helyes utat, érdemes ismerned tested egyedi genetikai kódját és sajátosságait. Ennek egyik egyszerűsített formája a típus-kérdőív.

Kitöltöm a kérdőívet!

Sikersztorik

Kinőtt nadrágok, eltűnt centik, és lefogyott kilót gyűjteménye. Elégedett anyukák néhány mondata olvasható itt. Igazi motiváció neked is!

Nézd meg!

Ingyenes tudásanyag

Neked írtam a leggyakrabban előforduló kérdések alapján. Kalóriaszámolás, tápanyagok, arányok, mintaétrendek. Minden, amit tudnod kell az egészségedért!

Nézd meg!

Életmódváltó csomagok

Beszélgessünk az életmódról, ha megfogadod a tanácsaimat, egy hónap alatt akár 6 kilótól is megszabadulhatsz

nézd meg