» » »

Diéta, ami tök egyszerű

vitaminkiraly01

Lehet ezt bárminek is nevezni, meg felőlem bármelyik ország okos tudóda is kitalálhatta, mindnek ugyanaz a lényege.

Lehet svéd diéta, lehet a világot bejáró diéta, lehet a legjobb neked, mert … diéta. Tök egyformák. Egy a lényege:

csokiscroissantAmit nem lehet enni:

  • finomított lisztből készült tészták,
  • sütik, pékáruk, muffin,
  • teljeskiörlésű bármik,
  • cukros inni valók, “light” “no added sugar” italok
  • bármi, amiben cukor van,
  • csokit, margarint, vajat,
  • finomított bármit (olaj, liszt, cukor),
  • szénhidrátcsökkentett feliratos lisztek (ez csupán 70-90% -kal csökkentett, nagyrészt glutén)
  • koktélok, alkohol tartalmú italok,
  • kerüld az adalékanyagokat, a színezékeket és tartósítószereket

 

Amit lehet enni:

  • Húst, marhát, sertést, pulykát, csirkét, salat4
  • Halat, tengeri herkenytyűt
  • Tojást, zsírszegény tejtermékeket
  • Zöldségeket bármilyen formában
  • Olajos magvakat (naponta max egy marékkal)
  • mogyoróvaj, kókuszolaj
  • olivaolaj, olivabogyó
  • avokádó, csírák
  • gluténmentes zabpehely, köles, amaránt, quinoa, barna rizs
  • édesburgonya, héjában sült burgonya
  • rostok, NoCarb termékei között találsz.

A diétában fontos szempont még, hogy237

  • egyél eleget, ne sajnáld magadtól az ételt, akár 1600 kalóriát is meg lehetne enni, csak figyelni kell, hogy miből (lásd fentiek)
  • fogyassz elegenő rostot, zöldséget
  • ne egyél zsírmentesen, fogyassz egészséges zsírokat

Állítsd be, hogy a teljes elfogyasztandó kalóriamennyiség szénhidráttartalma ne haladja mega 30-40%-ot. Én a 30%-on élek általában, mellette nagyon sokat edzek.

Példa:

kalória számítás táblázat 1

Szükséges kalória kiszámítása:

40 éves nő, aki 80kg = 1525 kcal. Ez a minimum, amit meg kéne enni. Ehhez jön a fizikai aktivitás szorzója:

fizikai aktivitás szorzói

Szorozzuk 1,7-tel, mert minimum könnyű mozgású tevékenységet feltételezek, mert le akar fogyni = 2592 kcal.

Ha ez a hölgy fogyni szeretne, akkor vegyünk el tőle napi 500 kcal-t.

Tehát az összes kalória igényed 2092kcal, melynek 30% -a = 627 kcal, ezt osztod 4-gyel, mert 1gramm szénhidrát 4kcal. Megkapjuk, hogy 156gramm szénhidrátot fogyaszthatsz egy nap.

Ha még gyorsabb fogyást szeretnél elérni, mehet lejjebb a napi kalóriád, de kérlek nem menj 1400 kcal alá, mert leállítod az anyagcserédet és valószínűleg előbb-utóbb falási rohamok is törnek majd rád.

Sok sikert!

A Mozdulj Anyu zárt csoportokban pedig szívesen látunk, ahol beszélgethetsz anyukákkal, akik szintén életmódváltásra adták fejüket. Vegyél részt edzéseinken, és gyere el teadélutánjainkra is!
 A Ye Nutrition oldalon a MOZDULJANYU kuponkódot használva 15% kedvezményt kaphatsz!
A Best-Body-Nutrition oldalon a MOZDULJANYU kuponkódot használva 5% kedvezményt kaphatsz!
A Fittmarket-Shopba kérlek itt regisztrálj, nézz körül és vásárolj kedvedre NoCarb termékeket, gluténmentes, cukormentes, laktózmentes, paleo élelmiszereket!
Share This Post:

Related Posts

Leave a comment

Name *

Email *

Website

Your comments *

INGYENES táplálkozási kérdőív

helyes táplálkozás beállításának alapvető szempontja, hogy nem vagyunk egyformák! Különbözünk idegrendszeri, emésztőrendszeri, hormonális beállítottságunk és egyéni érzékenységeinkben is. Ahhoz, hogy megtaláld a helyes utat, érdemes ismerned tested egyedi genetikai kódját és sajátosságait. Ennek egyik egyszerűsített formája a típus-kérdőív.

Kitöltöm a kérdőívet!

Sikersztorik

Kinőtt nadrágok, eltűnt centik, és lefogyott kilót gyűjteménye. Elégedett anyukák néhány mondata olvasható itt. Igazi motiváció neked is!

Nézd meg!

Ingyenes tudásanyag

Neked írtam a leggyakrabban előforduló kérdések alapján. Kalóriaszámolás, tápanyagok, arányok, mintaétrendek. Minden, amit tudnod kell az egészségedért!

Nézd meg!

Életmódváltó csomagok

Beszélgessünk az életmódról, ha megfogadod a tanácsaimat, egy hónap alatt akár 6 kilótól is megszabadulhatsz

nézd meg