» »

A leghasznosabb élelmiszerek

best-way-to-lose-weight

Citrom savanyú íze miatt azt gondolnád, hogy savasít, pedig a legjobb lugosító étel. Kezd a reggelt egy pohár langyos citromos vízzel. A kávét mindig reggeli után fogyaszd el! Én mindig ezzel kezdem a napot!

Cukkini alapélelmiszer a diétában. Fogyasztható grillezve, nyersen salátába, sütve, tölte, krémlevesként, bárhogy és bármikor. Én grillezve vagy nyersen szoktam leggyakrabban enni.

Hasznos zsiradékok a hidegen sajtolt extra szűz olivaolaj és lenmagolaj. A lenmagolajat salátára öntetként, az oliva olajat pedig sütéshez főzéshez használom. Ezenkívül a kókuszolaj, az MCT olaj is nagyon gyakori a konyhámban, a tányéromon, a poharamban.

A lazac az a halfajta, amelyik kedvére úszkál az óceánban, étrendjén olyan friss halak találhatók, amelyek még, a náluk is kisebb halakat megevő, halakkal táplálkoznak. A táplálkozási láncuk végén az algák találhatók, nekik köszönhető a lazachús egészségre gyakorolt jótékony hatása. Az algák büszkélkedhetnek a szívre rendkívül jó befolyást gyakorló speciális zsírfajtával, az omega-3 zsírsavakkal. Ezek a zsírsavak megakadályozzák a vérrögök keletkezését, a szívtrombózis kialakulásának veszélyét. Lecsökkentik a triglyceridek és az LDL (rossz) koleszterin szintet. A kutatók úgy vélik, hogy az omega-3 zsírsavak megakadályozhatják azoknak a gyulladáskeltő anyagoknak a képződését is, amelyek olyan autoimmun betegségeket okoznak, mint a reumatoid arthrítisz és a lupus. Ráadásul még a kutatók azt is kiderítették, hogy az omega-3 zsírsavak képesek hatást gyakorolni az agysejteket körülvevő zsírrétegekre, és bármennyire furcsának is tűnik, segíthetnek az agysejteknek megvédeni önmagukat az öregedéssel járó Alzheimer kór ellen. Az omega-3 zsírsavak egyébként megtalálhatók még a hering, a makrella és a kékhalak húsában.         

Uborka szintén alapélelmiszer a diétában és a vízhajtás során. Mindennap el kellene fogyasztani egy kígyóuborkát nyersen.

Petrezselyem egy olyan zöldfűszernövény, melyet frissen, nyersen kellene fogyasztanunk, ennek ellenére sokan inkább csak a főzés során szárítva használják. Zöldségturmixok alapját képezze. A vízhajtáshoz elengedhetetlen.

Spenót a folsav és B vitamin tartalma kiemelkedő. Anyagcsere gyorsító hatása is ismert. Ha fogyni szeretnél, akkor hetente egyszer szerepeljen a menüdben. Rendszeres fogyasztása könnyíti a tanulási folyamatokat, pörgeti az agyműködést. A spenót folsavban gazdag, nemcsak arra jó, hogy segít megelőzni a csecsemőknél az idegcsatorna rendellenességek kialakulását, de csökkenti a vérben lévő homocisztein szintjét is, amely egy szívbetegségeket okozó, véredényirritáló, aminósavfajta. Hasonlóan hatékony hatást fejt ki a spenótban található két fitovegyület, a lutein és a zeaxantin, melyek védelmet nyújtanak a retinahártyán megjelenő, és vakságot okozó foltképződéssel szemben. Egy csészényi spenót csupán 41 kalóriát tartalmaz zsír nélkül. spenot-03

Mandula értékes aminosavakat tartalma, telítetlen zsírokban gazdag, tele van vitaminnal, és finom rágcsálni való. Nyomelemei közül a vas, mangán, cink kiemelendő. Számos dióféle, közöttük a pekándió és a szelídgesztenye, tartalmaz még ellagic savat is. Az előzetes kísérletek azt bizonyítják, hogy az ellagic sav beindít egy apoptozis nevű folyamatot, amely során a ráksejtek önmagukat megsemmisítik. A dióféléknek van még egy előnyös tulajdonságuk: tartalmazzák a szívbetegségek és a rák megelőzését elősegítő hatékony antioxidánst, az E vitamint. Mik a hátrányaik? Magas kalóriatartalmuk miatt – grammonként 60 kalória – könnyen elhízáshoz vezet nagy mennyiségű fogyasztásuk, “nassolásuk”. Ezért fogyasszon belőlük el egy maroknyit egy alkalommal, és ne pedig egy egész tállal.

dio1Brokkoli fogyasztása során lúg raktározódik el. A szervezet sav-bázis egyensúlyának helyreállításához szintén hetente egyszer 20-30dekát együnk meg belőle köretként párolva. A brokkoliban lévő, sok növényi alapú vegyianyag között megtalálhatjuk a sulforaphane és az indole-3-carbinol elnevezésűeket, amelyek már akkor képesek méregteleníteni a rákkeltő anyagokat, mielőtt azok kárt okozhattak volna. A nők szervezetében a mellrák kialakulásáért okolt ösztrogént, az indole-3-carbinol egy sokkal jobb indulatú formává alakítja át.

Ananász segíti a fehérjék megemésztését, javítja a máj, epe működését.

A tojás elengedhetetlenül fontos az agy egészségéhez, nagy mennyiségben tartalmaz ugyanis kolint, B12-vitamint és folsavat, melyek mind lényegesek az idegsejtek megfelelő működéséhez. A várandósok számára különösen lényeges a folsav, mert segít az idegcsőzáródási rendellenességek megelőzésében. A tojás a csontoknak is jót tesz, nagyszerű forrása ugyanis a D-vitaminnak, ami a kalciummal együttműködve erősíti a csontjainkat. A kalcium és a foszfor (mely szintén megtalálható a tojásban) segít megakadályozni a csontritkulás kialakulását és segít megőrizni a csont egészségét. A tojásban olyan aminosavak és ásványi anyagok (szelén, vas, cink) vannak, melyek helyreállítják a károsodott haj és köröm egészségét, erőssé és egészségessé teszik őket, segítenek a pattanások elleni harcban, tehát összességében megszépítik a külsőnket.
Egyél sok halat, és párolt zöldséget. Kerüld a cukrot, az élesztőt tartalmazó ételeket. És ne feledkezz meg a megfelelő folyadékról. Ásványvíz, zöld tea, gyógynövény teák, melyeket kúra szerűen igyál.
Csatlakozz egy szuper csapathoz a Facebookon, ahol együtt eszünk egészségesen, együtt fogyunk, hogy jól érezzük magunkat!
mozduljanyu-2
A Mozdulj Anyu zárt csoportokban pedig szívesen látunk, ahol beszélgethetsz anyukákkal, akik szintén életmódváltásra adták fejüket. Vegyél részt edzéseinken, és gyere el teadélutánjainkra is!
 A Ye Nutrition oldalon a MOZDULJANYU kuponkódot használva 15% kedvezményt kaphatsz!
A Best-Body-Nutrition oldalon a MOZDULJANYU kuponkódot használva 5% kedvezményt kaphatsz!
A Fittmarket-Shopba kérlek itt regisztrálj, nézz körül és vásárolj kedvedre NoCarb termékeket, gluténmentes, cukormentes, laktózmentes, paleo élelmiszereket!
Két szuper turmix, melyekkel akár egy-egy köztes étkezést is kiválthatsz.
Shrek – turmix 
10dkg spenót
fél avokádó
fél kígyóuborka
egy lime leve
1 tk NoCarb almarost
egy marék friss petrezselyem
Pina-Colada Shake
2dl kókusztej
fél ananász

20g NoCarb alma-fahéj ízű shake por

Share This Post:

Related Posts

Leave a comment

Name *

Email *

Website

Your comments *

INGYENES táplálkozási kérdőív

helyes táplálkozás beállításának alapvető szempontja, hogy nem vagyunk egyformák! Különbözünk idegrendszeri, emésztőrendszeri, hormonális beállítottságunk és egyéni érzékenységeinkben is. Ahhoz, hogy megtaláld a helyes utat, érdemes ismerned tested egyedi genetikai kódját és sajátosságait. Ennek egyik egyszerűsített formája a típus-kérdőív.

Kitöltöm a kérdőívet!

Sikersztorik

Kinőtt nadrágok, eltűnt centik, és lefogyott kilót gyűjteménye. Elégedett anyukák néhány mondata olvasható itt. Igazi motiváció neked is!

Nézd meg!

Ingyenes tudásanyag

Neked írtam a leggyakrabban előforduló kérdések alapján. Kalóriaszámolás, tápanyagok, arányok, mintaétrendek. Minden, amit tudnod kell az egészségedért!

Nézd meg!

Életmódváltó csomagok

Beszélgessünk az életmódról, ha megfogadod a tanácsaimat, egy hónap alatt akár 6 kilótól is megszabadulhatsz

nézd meg