» » »

Minden amit tudnod kell zsírégetésről

64kg

Az alakformálásban résztvevők fáradhatatlanul keresik azokat a mozgásformákat, melyek „zsírégető hatása” a legmagasabb. Van, aki nem a mozgásformákat, hanem a tablettákat keresi nagyon, hogy mit egyen meg, hogy ehesse a fagyit, és ne kelljen mozognia, de azért jól nézzen ki.64kg

A helyzet az, hogy a szépségért dolgozni kell, unalmas, egyhangú diétát kell követni, nézni az órát, hogy mikor van étkezési idő, kiszámolni hozzá, hogy mikor alkalmas egy kiadós edzés, mikor lehet még a súlyzós edzés mellé beiktatni egy zsírégető aerob edzést (köznyelven: kardiózást). Nem is olyan egyszerű, és ha nincs hozzá segítséged, akkor teljesen bele lehet kavarodni a sok-sok figyelnivalóba.

Vágjunk bele!

Helyi fogyás nincs! Olyan van, hogy nagy farizom edzése, vagy hasizom edzése, de ettől még nem lesz kerek a popsid és kockás a hasad. Táplálkozni kell hozzá, még hozzá helyesen! Az izmokat kitenni olyan feladatnak, mellyel valóban fejlődésre kényszeríted.

Szálkásítás csak akkor van, ha már van izmod, mert akkor  diétával lepucolhatod a zsír a bőröd és az izmod közötti részről. Továbbá izmod csak akkor lesz, ha azt megerőlteted.

Azokat az ételeket, amik egyébként diétásak, azaz, a tudatos táplálkozásban előkelő helyet foglalnak el, egyesek szerint 0-24 óráig ehetőek, nem feltétlenül illenek a szigorú diéta fogalom alá. Tehát hiába van „light” (cukros, de alacsony zsírtartalmú) joghurtod, vagy Update pudingod, Diawellness fagyid, illetve magad készített zabpelyhes almás sütid, az már nem a szigorú diéta. Ezeket majd akkor eheted meg, amikor már az elért formát szeretnéd megtartani. Addig viszont pár hétig, inkább az édesíz mentes étkezés, a tiszta étkezés, a szénhidrátok, fehérjék, zsírok megfelelő arányban történő összeállítása, némi számolgatás és mind ezek betartása vár rád.

A testen felszaporodott zsírpárnák, mint energiaraktárak funkcionálnak, így ha a test napokon, heteken keresztül energiahiányos helyzetbe kerül, ezek a raktárak a hiánypótlás érdekében lebomlanak, és eltűnnek testünkből. Az energiahiány két úton érhető el. Speciális diétával és minőségi edzéssel. A diéta csökkenti a szervezet által felvett energia mértékét, a kiadós edzés növeli a test energiafelhasználását. A kettő együtt energiahiányt okoz a szervezetben, ami következményszerű fogyást eredményez. Ez mindenkinél működik, kivétel nincs.

237

A fogyás a testünkön felszaporodott zsírpárnák csökkentésének folyamata, nem azonosítható a testtömeg általában való csökkenésével. Ez utóbbi esetben gyakran az izomzat is megcsappanhat, ami kerülendő.

Az izomszövet „aktív szövetféleség”, amely edzés által gyarapodik, inaktivitás esetén sorvad. Ennek értelmében a test arányainak megváltoztatása, elsősorban az izomzat fejlesztése által lehetséges. Leegyszerűsítve azt mondhatjuk, hogy azok az izmok, izomcsoportok, melyeket rendszeresen dolgoztatunk fejlődnek, vastagodnak, míg az edzéshatás híján levők, megmaradnak eredeti méretükben, tónusukban. Izmok edzése esetén sportosabb, feszesebb lesz tőle a testünk, elegánsabb az alakunk, de még testtartásunk is előnyösebbé válik.

A lényeg, hogy szervezetünk a zsírraktárokból vegye az energiát a mozgáshoz. Ahhoz, hogy ezt biztosítani tudjuk, megfelelő sportot kell választanunk.

Azt a mozgást nevezzük aerobnak, ahol az energia felhasználás oxigén jelenlétében történik. A belélegzett oxigén az izomsejtekhez jutva segíti a folyamatot. Ez gyakran felgyorsult pulzusszámmal, és szaporább légzéssel jár. A leghasznosabb erre a hosszú ideig végzett közepes intenzítású edzés (kardio beszélgetve), illetve a HIIT módszerek, ahol a pulzust először magasra emeljük a gyakorlat végzése közben, majd lassítunk, visszaállítjuk a normáltól kicsit magasabbra. Ezt a szakaszt ismételgetjük. Ezt a fajta edzést elegendő fél órán keresztül végezni.

 

Az én óráimon is ezt a fajta módszert alkalmazom.  A fél órás szuper intenzív edzést követően kar, has és farizom erősítést végzünk. 

ÓRARENDEMET ITT TALÁLOD!

Továbbá nagyon fontos a tudatos étkezés. Edzés előtt szervezetünket fel kell tölteni. Nem tele kell enni magunkat, de a testmozgás előtt egy-másfél órával szénhidrát és fehérje tartalmú könnyű ételt kell fogyasztani. Ennek hiányában tuti rosszul leszel egy intenzív órán + nem zsírt fogsz égetni, hanem az izmaidat emészti fel a szervezeted, abból ugyanis könnyebben nyer energiát, mint zsírból!

images1E7CTLKSHa nincs épített izmod, amit nagyon kemény és fájdalmas edzésekkel tudsz elérni, akkor nem lehetsz szálkás sem, és nem lesz kerek popsid és kockás hasad. Ez csak úgy lehet, ha az izmokat fejleszted, edzéssel és fehérje dús táplálkozással, miközben figyelsz az intenzitásra és az alacsony, hasznos szénhidrát bevitelre.  Minél több az izom, annál erősebb munkát tud végezni, sokkal több energiára van szüksége, és mivel a szénhidrát tartalmad alacsony, így valamivel hamarabb nyúl a zsírraktárakhoz.

Azok az edzések, melyek az utólagos zsírfelhasználást produkálják, már túlmennek a közepes intenzitáson. Ezek az erősítő HIIT edzések. Az izmok úgy kifáradnak, hogy folyamatos energiát igényelnek. Nyugalmi helyzetben (pihenő időben, edzés után 24 órán át) elsősorban a zsír a fő energia szolgáltatója szervezetünknek. De mivel nem a normál szinten kéri a test ezt, hanem megnövekedett igényei vannak, így sokkal jobb lesz az energia felhasználás.

Kemény edzés + szigorú diéta = szálkás testalkat protein

Ehhez is idő kell, mint minden máshoz is. Ahhoz is kellett, hogy elhízzál, ahhoz is, hogy izmot építs, most ahhoz is kell, hogy szálkásíts. Ne legyél türelmetlen, megéri, mert utána a formát megtartani már élvezetesebb, csak el kell érned, ami igen kitartó és kemény munka.

 

A Mozdulj Anyu zárt csoportokban pedig szívesen látunk, ahol beszélgethetsz anyukákkal, akik szintén életmódváltásra adták fejüket. Vegyél részt edzéseinken, és gyere el teadélutánjainkra is!
 A Ye Nutrition oldalon a MOZDULJANYU kuponkódot használva 15% kedvezményt kaphatsz!
A Best-Body-Nutrition oldalon a MOZDULJANYU kuponkódot használva 5% kedvezményt kaphatsz!
A Fittmarket-Shopba kérlek itt regisztrálj, nézz körül és vásárolj kedvedre NoCarb termékeket, gluténmentes, cukormentes, laktózmentes, paleo élelmiszereket!
Share This Post:

Related Posts

Leave a comment

Name *

Email *

Website

Your comments *

INGYENES táplálkozási kérdőív

helyes táplálkozás beállításának alapvető szempontja, hogy nem vagyunk egyformák! Különbözünk idegrendszeri, emésztőrendszeri, hormonális beállítottságunk és egyéni érzékenységeinkben is. Ahhoz, hogy megtaláld a helyes utat, érdemes ismerned tested egyedi genetikai kódját és sajátosságait. Ennek egyik egyszerűsített formája a típus-kérdőív.

Kitöltöm a kérdőívet!

Sikersztorik

Kinőtt nadrágok, eltűnt centik, és lefogyott kilót gyűjteménye. Elégedett anyukák néhány mondata olvasható itt. Igazi motiváció neked is!

Nézd meg!

Ingyenes tudásanyag

Neked írtam a leggyakrabban előforduló kérdések alapján. Kalóriaszámolás, tápanyagok, arányok, mintaétrendek. Minden, amit tudnod kell az egészségedért!

Nézd meg!

Életmódváltó csomagok

Beszélgessünk az életmódról, ha megfogadod a tanácsaimat, egy hónap alatt akár 6 kilótól is megszabadulhatsz

nézd meg