„Hittel tedd meg az első lépést! Nem kell hozzá látnod az egész lépcsőt, csak az első lépcsőfokot.”
» » »

Ezek az első lépések a tökéletes életmód irányába!

első lépések

Mindig azt mondom, hogy fokozatosság! Így van! De mi a sorrend? Mivel kezdjük? És hogyan tovább?

Most ehhez írok egy listát neked az első három héten ez kell elérned!

Az első héten a konyha takarítás.

A második héten a konyha feltöltés.

A harmadik hétre tudnod kell előre tervezni a holnapi étkezésedet!

Takaríts a konyhában, hogy még véletlenül se legyen otthon olyan étel, amit az elkövetkező időben nem ehetsz meg.

  1. Minden gluténforrás (többek között kenyér, tészta, sütemény, péksütemény, gabonapelyhek, teljes kiörlésű liszt, búzaliszt, teljes kiörlésű kenyér …)  cukor
  2. Finomított szénhidrátok, azaz a cukrok, a juharszirupok, az agavé, keményítők, burgonya, kukorica, édes nassolni valók, cukorkák, csokik, kekszek, fagyik, lekvár, aszaltgyümölcs, ketchup, energiaszeletek, méz…
  3. Csomagolt ételek, ami maradhat például balzsamecet, mustár
  4. Margarin, növényi vajak, napraforgó olaj, kukoricaolaj, repceolaj
  5. Nem hőkezelt szója (szójatej, tofu)

Figyelj a gluténmentes feliratokra, mert attól, hogy rá van írva egyrészt rengeteg anti-tápanyag illetve sok cukor is lehet, vagy  van benne Tehát ettől még nem biztos,hogy ehető, mert gluténmentes!

 

sparga_sonka

 

Mit vásárolj ezek helyetted?

Íme a bevásárló listád és mindig legyen otthon, naponta ezekből készíts magadnak reggelit, ebédet, vacsorát

  • Alacsony cukortartalmú gyümölcsök: szeder, eper, málna, avokádó, citrom, zöldcitrom, grapefruit, néha edzés környékén és típustól függően (mi az, ami energizál a szénhidrát vagy a zsír) lehet édesebb gyümölcs is, mértékkel.
  • Zöldségek: paprika, paradicsom, retek, uborka, cukkini, padlizsán, gomba, leveles zöldségek, saláták, spenót, brokkoli, mángold, káposzta, hagyma, karfiol, articsóka, zöldbab, spárga, torma, fokhagyma, gyömbér, szinte minden
  • Zsírok: extra szűz olivaolaj, kókuszzsír, dió, mandulavaj, ghee, kókuszvaj, kókuszdió, lenmag, chiamag, napraforgómag, tökmag, szezámolaj, hosszanérlelt sajtok (cheddar) olivabogyó, sütéshez lehet állati zsírokat használni.
  • Fehérje: vadon élő halak, tojás egészben, csirke, pulyka, sertés, marha és mindenféle elsősorban vadon élt állatok húsa.
  • NoCarb és Szafi Free, Szafi Reform termékcsalád bármelyik tagját a megfelelő rost bevitel érdekében
  • Fűszerek: gyakorlatilag minden, ami natúr és nem ízfokozót tartalmazó ételizesítő

nocarb puding   angyalhaj-ch1_3-nocarb

Az alábbi lista is a bevásárló listád része, ezek azok az élelmiszerek, melyek legyen otthon, de ritkábban fogyaszd:

  • Gluténmentes gabonák: amaránt, hajdina, rizs, GM zabpehely, quinoa, köles
  • Hüvelyesek
  • Édesség: 70% feletti étcsokoládé, vagy cukormentes étcsokoládé

    logo3

    mindent egy helyen

  • Édesebb gyümölcsök: ananász, sárgabarack, dinnye, papaya, szilva, banán, szőlő, körte, mangó
  • Édesítők: stevia, eritrit, ezeken kívül más édesítőt ne használj!
  • Tej és tejtermékek csak keveset használjuk és inkább csak főzéshez, ne csak úgy önmagában.

Példa egy napi étkezéshez:

Reggeli: 3 tojásból rántotta, sok nyers zöldséggel és gluténmentes pékáruval13349175_1177469048951701_1656839810_n

Ebéd: baconba tekert spárga,  kölessel és  reszelt répával

Vacsora: Citromos csirkemell, vegyes rukkola salátával

Nassolás (délelőtt vagy délután): kis tálka erdei gyümölcs fahéjjal, amerikai mogyoróval, pekán dióval, kókusztejszínnel

Recepteket találsz az oldalamon! Használd a kereső funkciót 🙂

 

 

Kapcsolódó cikkek:

Szokásaid és te

Én vagyok!

6 lépésben az új én irányába

… és még 300 cikk az oldalon nézelődj, böngéssz és ha tetszett, oszd meg másokkal is

 

Szeretnéd, hogy segítsek? Online vagy személyes személyre szabott étrend és életmódtanácsadás!

Az életmódváltó munkafüzetet itt tudod igényelni>>>> munkafüzet 

 

 

 

Share This Post:

Related Posts

Leave a comment

Name *

Email *

Website

Your comments *

Életmódváltó csomagok

Beszélgessünk az életmódról, ha megfogadod a tanácsaimat, egy hónap alatt akár 6 kilótól is megszabadulhatsz

nézd meg

INGYENES táplálkozási kérdőív

Töltsd ki és tudd meg milyen típusba tartozol!

Kitöltöm a kérdőívet!

Sikersztorik

Kinőtt nadrágok, eltűnt centik, és lefogyott kilót gyűjteménye.

Nézd meg!

Személyesen

Budapesttől mindössze 20km-re Veresegyházon várlak szeretettel. Tedd meg az első lépést az egészséges életmód felé!

Konzultációk