» » »

8 lépésben a boldogság felé

boldogság 0

Így taníthatod meg gyerekednek a pozitív gondolkodást, ami szerintem a mai életben egy nagyon fontos dolog!

Az én 11 éves fiam az idei anyák napjára egy fogalmazással lepett meg. Részleteket szeretnék bemásolni nektek belőle: “az én anyukám mindig összeválogatja színek szerint a ruháit, ezért mindig nagyon csinos” “az én anyukám nagyon kitartó, még a félmaratont is lefutotta.” “az én anyukám szigorú, de mindig elmondja, hogy mi az oka és én megértem. Valamint nagyon türelmes velem.” “az én anyukám szelíd és bájos” “nagyon tud szeretni, jól esik, amikor megölel. Mindig meg tud vigasztalni, ha bánatos vagyok, vagy rossz a kedvem.” “Segíteni szokott a szegényeken, nekik adja, ami már nekünk nem kell”. “Anya nagyon sokat foglalkozik velünk, mert fontosak vagyunk neki.”

A gyermeked – ha hagyod neki – megtanítja neked, hogy szeresd önmagad!
Hogyan csináld?

boldogság5

egy fiú mindig az anyjába szerelmes először

A LEGFONTOSABB!
Ahogy te bánsz a testeddel, úgy bánnak majd ők is a sajátjukkal. És ahogy te érsz hozzájuk, abból tanulják meg, milyen a szeretettel teli érintés.

LEGYÉL MAGADDAL TÜRELMES ÉS ÉRTSD MEG MAGAD!
Először is mutass jó példát. Figyelj arra, hogyan bánsz magaddal, amikor nehéz időket éltek. Amikor rossz dolgok történnek veled, és úgy érzed, összetör az élet súlya, sokszor csinálhatod a következőt: Megállok egy pillanatra és azt mondom magamnak: “Most nem jó, de holnap jobb lesz! Napról napra jobb lesz, tudom, mert teszek érte és minden tettemet értékelni fogom!” Beszélj magaddal kedvesen, ahogy a gyerekeiddel is beszélsz. Talán elsőre furcsán hangzik ez, de ha egyszer kipróbálod, érezni fogod a szavaid erejét. És a gyerekeidnek is sokkal jobbat tesz, ha ezt látják, mintha azt hallanák, hogy ostorozod magad.

Egy kemény világban a szelídség igazi csodafegyver, aminek átalakító ereje van. Egyszerre jelent erőt és gyengédséget. Ha szelídséggel közelítesz olyan helyzetekhez, amelyek keménységet kívánnának tőled, azzal a kapcsolatot támogatod. Hidd el, egy kis kedvességgel, lágyabb hangon sokkal többet elérsz, mint parancsolással. A szelíd közlés olyan a szorongó gyereknek, mintha bátorítólag a vállára tennéd a kezedet.

boldogság1

szeresd magad, hogy másokat is szerethess

 

SZERESD MAGAD, HOGY MÁST IS TUDJ SZERETNI
Pár évvel ezelőtt, maikor még túl kemény és szigorú voltam magamhoz és tükörbe néztem csalódott és elégedetlen voltam, gyakran mormoltam valami durvaságot is. De onnantól, hogy tudtam magamhoz kedvesen szólni, amióta másképp viszonyulok magamhoz, elkezdtem szeretni a testemet, önmagamat. Másokkal is sokkal türelmesebb, szeretőbb vagyok.

EJJ RÁÉRÜNK ARRA MÉG…!
Közhely, hogy rohanó világban élünk. Rengeteg a feladat, egyszerre kell sok mindent elintézni, több szerepben és szituációban helytállni, amitől felőrlődik és kiég az ember. Ha szeretnéd ezt elkerülni, próbálj kicsit lelassítani. Figyeld meg, hogyan reagál a tested a rohanó hétköznapokra. Érezd, mit élsz át, amikor pörget az adrenalin. Igyekezz fontossági sorrendet felállítani, készíts napirendet, és ne hajszold magad halálra. Tanulj meg tisztelettel bánni a testeddel, mert ha nem teszed, az egészséged látja majd kárát. Amikor elöntenek titeket a feladatok, mondd azt magadnak és a gyerekeidnek: “Minden rendben lesz, csak menjünk szép sorjában. Lassítsunk le egy kicsit és vegyünk egy mély levegőt.”

boldogság4

pihenjetek

 

RELAXÁLJATOK, PIHENJETEK, LAZÍTSATOK!
Az állandó rohanás legtöbbször a pihenésünk rovására megy. Sokszor csak hajszoljuk magunkat ész nélkül, és megfeledkezünk arról, hogy a testünknek, az agyunknak nyugalomra is szüksége van. Ha azt akarod, hogy a gyereked jól bánjon a testével, akkor az egyik legfontosabb dolog, hogy tanítsd meg neki, hogyan kell pihenni. Csempéssz apró szüneteket a gyereked napirendjébe. Nézzetek fel az égre, és gyönyörködjetek a bárányfelhőkben, amíg a megállóban a buszra vártok. Amikor pedig hazajön az iskolából, kérd, hogy feküdjön le egy kicsit, hogy pár perc csenddel fel tudjon töltődni a szervezete. Tanítsd meg neki, hogy egy kis pihenés csodákat művel a szervezetével.

 

TUDATOSAN ÉTKEZNI!
Ha csak futtában kaptok be egy szendvicset, ha szól a tévé vacsoránál, azzal csak ártotok magatoknak. Egyetek mindig ülve, nyugodtan. legyen szép az étel a tányérodon, szagoljátok meg, beszéljetek róla, figyeljetek az ízek harmóniájára, és rágjátok meg lassan, alaposan az ételt. Ha mindig rohanvást esztek, vagy másra figyeltek vacsora közben, azzal kikövezitek az utat a súlyproblémáknak. Tanítsd meg a gyerekeidet okosan, ésszel enni. Ha kiskorukban egészséges életmódra tanítod őket, akkor nem kell később majd életmódváltással bajlódniuk.

boldogság2

együtt töltött idő

 

MINŐSÉGI IDŐ
Amikor reggelente iskolába viszem a gyerekeimet, jó látni a családok gyengéd búcsúzkodását. Ahogy a rohanó szülők megállnak egy pár pillanatra, hogy csak a gyerekeikre figyeljenek, és feltöltsék őket szeretetenergiával, az nagyon megkapó dolog. Amikor frusztrált és mérges vagy, nehéz szeretettel átölelni a gyerekeket, tudom, de ne feledd, ezek az ölelések mindennél fontosabbak. Ezt a biztonságot viszik tovább útravalóul, hogy megbirkózzanak a nap, s majd később a felnőtt élet kihívásaival. Ne sajnáld tőlük azt a két meghitt percet reggelente.

de ügyes vagy!

de ügyes vagy!

 

LEGYÉL BÜSZKE ÉS MONDD EL NEKI!
A napi rohanásban nehéz arra koncentrálni, hogy minden feladatot elvégezz, és még a gyerekekre is elég figyelmet fordíts. Én mégis beiktatok mindig két fontos pillanatot a napjukba – amikor délután megérkeznek és este lefekszenek. Ez a két perc nem szól másról, csak arról, hogy szeretettel rájuk nézek, mosolygok, hogy érezzék a büszke szeretetemet. Este mindig elmondjuk egymásnak, hogy mi volt a jó és a rossz a mai napban. Ilyenkor elmondom, hogy milyen büszke vagyok rájuk, de van, hogy nem is szólok semmit, csak elmondom, hogy milyen jó, hogy ők az én gyerekeim!

line 1

Higgyétek el, ez a sok apró momentum csodákra képes. Ne vonjátok meg a TUDATOS SZERETETET a gyerekeitektől, ha azt akarjátok, hogy testileg-lelkileg egészséges emberek legyenek. Hadd tanulják meg, hogyan kell szeretni magukat, hogy aztán kiegyensúlyozott felnőttként ők is okosan tudjanak majd szeretni másokat.

Az eredeti cikk, a pozitívnap.hu oldalon jelent meg.

Kiemelet partnerem
Bodywakes kerdoiv logo

HA ÚGY ÉRZED, MOTIVÁLÓ A CIKK – OSZD MEG!

HA ÚGY ÉRZED, HASZNOS ÉS SZERETNÉD MÁSOK IS TUDJANAK RÓLA – OSZD MEG!

Szeretnéd, hogy segítsek? Online vagy személyes személyre szabott étrend és életmódtanácsadás!

A Mozdulj Anyu zárt csoportokban pedig szívesen látunk, ahol beszélgethetsz anyukákkal, akik szintén életmódváltásra adták fejüket. Vegyél részt edzéseinken, és gyere el teadélutánjainkra is!
 A Ye Nutrition oldalon a MOZDULJANYU kuponkódot használva 15% kedvezményt kaphatsz!
A Best-Body-Nutrition oldalon a MOZDULJANYU kuponkódot használva 5% kedvezményt kaphatsz!
A Fittmarket-Shopba kérlek itt regisztrálj, nézz körül és vásárolj kedvedre NoCarb termékeket, gluténmentes, cukormentes, laktózmentes, paleo élelmiszereket!
Share This Post:

Related Posts

Leave a comment

Name *

Email *

Website

Your comments *

INGYENES táplálkozási kérdőív

helyes táplálkozás beállításának alapvető szempontja, hogy nem vagyunk egyformák! Különbözünk idegrendszeri, emésztőrendszeri, hormonális beállítottságunk és egyéni érzékenységeinkben is. Ahhoz, hogy megtaláld a helyes utat, érdemes ismerned tested egyedi genetikai kódját és sajátosságait. Ennek egyik egyszerűsített formája a típus-kérdőív.

Kitöltöm a kérdőívet!

Sikersztorik

Kinőtt nadrágok, eltűnt centik, és lefogyott kilót gyűjteménye. Elégedett anyukák néhány mondata olvasható itt. Igazi motiváció neked is!

Nézd meg!

Ingyenes tudásanyag

Neked írtam a leggyakrabban előforduló kérdések alapján. Kalóriaszámolás, tápanyagok, arányok, mintaétrendek. Minden, amit tudnod kell az egészségedért!

Nézd meg!

Életmódváltó csomagok

Beszélgessünk az életmódról, ha megfogadod a tanácsaimat, egy hónap alatt akár 6 kilótól is megszabadulhatsz

nézd meg