Édes Élet 2.

Édes Élet

Ezt e bejegyzésemet 3 éve írtam, de itt az idő aktualizálni egy kicsit!
Mi a helyzet? A helyzet az, hogy mivel mindenki szereti az édeset, de a cukor tilos, vagy legalábbis kerülendő élelmiszer, ezért előszeretettel használjuk az édesítőszereket. 
A többségnek az is mindegy, hogy milyen az édesítő, mert a lényeg a CIMKE, amire az van írva, hogy ZERO vagy LIGHT vagy HOZZÁADOTT CUKOR NÉLKÜLI. Ezek nagyon jó szavak, csak épp nem jelentik azt, hogy edd meg, és idd meg! Tájékoztatnak arról, hogy kristálycukor, finomított cukor tényleg nincs a termékben. 

Arról, hogy a aspartam rákkeltő már évek óta tudunk, olvastunk, hallottunk. Hagyjuk is, de itt hívnám fel a figyelmet, hogy a coca cola light is aszpartamos. És ajánlom, hogy legyen nálad nagyító, hogy el tudd olvasni az üdítős üvegek cimkéit mielőbb beteszed a kosaradba, mert hogy rá van írva, hogy light meg cukormentes, de vajon mivel van édesítve. Ezt azért nem rossz, ha kideríted. 

A baj a mesterséges édesítőszerekkel az, hogy megtévesztjük az agyunkat. Az agyunk úgy gondolja, hogy az édes íz = cukor, a cukor pedig azonnali inzulin kibocsátást eredményez. Az inzulint már ismerjük, egy olyan anyagcsere hormon, melynek az a dolga, hogy csökkentse a vérben a cukorszintet, hogy eljuttassa a sejtekhez a cukrot, mely energiát biztosít, hogy feltöltse a májban és az izmokban a szénhidrát raktárakat, végül, hogy testzsírrá alakítson minden feleslegesen bevitt cukrot, szénhidrátot, tápanyagot.  
Cukor viszont, valódi cukor nem került be az édesítős, light, zero, hozzáadottcukornélküli termékekkel, tehát az inzulin a normál vércukor szintet fogja tovább csökkenteni. Ekkor mi történik? Az alacsony vércukorszinttel működő szervezet veszélyt jelez, elsősorban éhségérzettel. Így az ember enni fog, ergo túleszi magát, mert erre a tápanyagra már nincs is szükség. 
A mesterséges édesítőszerek, a nullakalóriás édesítőszerek, elkerülhetetlneül növelik az étvágyat, és várhatóan, hosszútávon hízást és egyéb anyagcsere betegséget okozhatnak.

Az eritrit, a xilit, a stevia ugyan természetes édesítőszerek, azonban a hatásuk ugyanez. Édes íz a szájban > inzulin kibocsátás > vércukorszint csökkentése > vészjelzés > túlevés. 

Az alábbi, három évvel ezelőtti blog bejegyzésemben arról, olvashatsz, hogy mi történt velem, amikor nem ettem édesízű ételeket.

A fogyókúra lehet, hogy arról szól, hogy a cukor helyett édesítőt használunk és mindennap finom süteményeket sütünk, amiket bűntudat nélkül fogyasztunk, mert se cukor, se liszt, se tej nincs benne! 
Az életmódváltás viszont arról szól, hogy megváltoztatod lépésről lépésre azt, ahogy éled az életed! Nem kell holnaptól elfelejteni a paleo süteményt, és a mentes fagyit, de jó ha tudod a fentieket! 

Szívesen segítek neked is megváltoztatni az életmódodat. Elmondom, hogyan haladj az adott szintedről, a jelenlegi élethelyzetedben a célod felé, melyek legyenek az első lépések, és utána hogyan tovább.

Elérhetőségeim:
életmódcsomagok és blog: www.mozduljanyu.hu
instagram: #mozduljanyu
Telefon: 06203313171
E-mail: ideirj@mozduljanyu.hu