Hogyan készül az étkezési napló

Az életmódváltó csomagjaim egy része tartalmazza a folyamatos után-követést, mely egy közös együttműködést hoz létre. A páciens vezeti a naplóját, amit átküld nekem, én átnézem, véleményezem, javaslatot teszek az esetleges megváltoztatni valókra. Szépen fokozatosan haladunk előre és változtatjuk lépésről, lépésre a szokásokat.

De mit is jelent az, hogy naplózzunk?
Ez egy újabb stressz forrás? Meg kell felelni valakinek? Félünk, ha esetleg rossz véleménnyel lesz a naplónkról? Nem! A cél az, hogy te hosszútávon gondolkodj, és megtanuld alkalmazni a tudást, el tudd sajátítani a gyakorlatban az élhető életmódot!

Részlet a Természetgyógyász Magazinból:

“Önsegítés egészségnaplóval
Sok táplálkozási eredetű betegségnél bevált módszer a táplálkozási napló vezetése, migrén esetében a fejfájásnapló szintén hozzájárul a gyógyuláshoz – ezeket a modelleket utánozhatjuk egy “egészségnapló” vezetésével.

Mit jegyezzünk fel a naplóba? Figyeljük meg, hogyan éreztük magunkat ezen a héten, mi a helyzet az “életerőnkkel”? Támpontul szolgálhat a fáradtság, az étvágy(talanság), az alvás időtartama, minősége, az életkedv, a hangulat, a memória… Ezek a mutatók pontozhatók például 1-től 10-ig.

Tegyük fel magunknak a következő kérdést is: Mit tettünk ma életerőnk karbantartása érdekében? A táplálkozással kapcsolatban vizsgáljuk meg: Vajon mennyire egészséges a táplálkozásunk? Milyen időpontokban étkezünk? Mennyire rendszeresen? Mennyi időt szánunk az étkezésre? Evés közben csinálunk-e valami mást is? Hogyan bánunk az élvezeti szerekkel (alkohol, kávé, édességek): mértéktelenül vagy mértékletesen fogyasztjuk, élvezetből vagy kényszerből/függőségből?

Nagyon fontosak a mozgással kapcsolatos észrevételek. Mennyit mozgunk munkavégzés közben, és mennyit a szabadidőnkben? Mozgunk- e naponta legalább 30-60 percet a szabadban? Rendszeresen mozgunk, vagy egész héten semmit, aztán mértéktelenül? Hogyan javíthatnánk a szokásainkon?

Az egészségnapló nem könyvelés, ami újabb stresszt okoz, hanem egy időszakra bizonyos tényezőket, szándékokat rögzít és motivál

Ne felejtsük ki a lazítás, pihenés témakörét sem. Munka közben mennyi szünetet engedünk meg magunknak? Mit csinálunk ezekben a szünetekben? Mit teszünk otthon a lazítás érdekében? Tudunk-e egyáltalán lazítani? Mikor térünk nyugovóra? Rendszeresen? Milyen az alváshigiénénk, gondoskodunk-e megfelelő alvási körülményekről (nyugalom, csend, éjszakai hőmérséklet stb.)? Van-e rendszeres hobbink, ami eltereli figyelmünket a munkáról és a családról is, és örömöt okoz? Mi a helyzet a hétvégék és a szabadság megtervezésével?

A naplóba feljegyezhetünk terveket, elhatározásokat, fogadalmakat – és felismeréseket! Ugyanis a rendterápia része a tudás is. Olykor az, ami ösztönösen helyesnek tűnik, később hamisnak, rossznak bizonyul. Így például az alkohol rövid távon segítheti az elalvást, azonban jelentősen károsítja az alvás minőségét. Egy másik példa: aki tartósan kimerült, azt képzelheti, hogy a passzivitás az egyetlen, amire képes. Pedig pont a kimerültség és a depresszió esetében paradox módon a friss levegőn végzett mozgás kitűnő hatású. Csak a személyes tapasztalás és a tudás kombinációjából alakul ki az egészséges intuíció. Éppen ezért érdemes feljegyezni minden eredményt és felismerést, szerzett tudást – amit felírunk, jobban megjegyzünk!”

Teljes cikk itt található: http://tgy-magazin.hu/uj-a-terapiaban/rendterapia

Ingyen letölthető napló sablont itt találsz: mozduljanyu.hu/index.php/letoltheto

Személyes vagy online konzultációra itt tudsz jelentkezni: http://mozduljanyu.hu/index.php/eletmodvalto-csomagok/