„Minden betegség a bélből ered” – Hippokratesz

„Minden betegség a bélből ered” – Hippokratesz

Az biztos, hogy Hippokratesz jó régen élt már… De vajon miért nem fogadtuk meg a tanácsait?

Hmmm…

Sorolhatnék kutatásokat, melyek azt bizonyítják, hogy az emésztőrendszer szoros kapcsolatban áll az agy működésével. Számos idegrendszeri és agyi betegséget, állapotot vizsgáltak, majd arra következtetésre jutottak, hogy az agy egészségét rendkívüli mértékben befolyásolja, hogy mi történik a bélrendszerben.

A gyomor-bél rendszernek a belső ökoszisztémája a leglényegesebb, ugyanis az ott élő mikroorganizmusok, ezek közül is kifejezetten a baktériumok óriási hatással vannak egészségünkre.

Ezt a bennünk élő ökoszisztémát mikrobiomnak nevezzük. Ez olyannyira különbözik mindenkinél, mint az ujjlenyomatunk. Még az egypetéjű ikreknél is nagyon eltérő.

http://www.pharmanord.hu/webshop

Mikrobiomunk alakulnak, változnak a külső környezeti hatásra is, illetve arra is, amit mi teremtünk a testünkben. Ezek a mikróbák szerepet játszanak az immunrendszerünk működésében, a méregtelenítési folyamatokban, a gyulladásokban, a tápanyagok felszívódásában, az éhség- és teltségérzet kialakulásában, a tápanyagok hasznosulásában. Mindezek a folyamatok pedig szerepet játszanak abban, hogy kialakul-e nálunk allergia, asztma, rák, cukorbetegség, demencia, parkinson-kór. De hatással van a kedvünkre, hangulatunkra, stresszkezelő képességünkre, libidónkra, gondolkodásunkra.

A baktériumok terén is a jó arány, a jó és a rossz baktériumok megfelelő aránya, a belső egyensúly a fontos, akkor érezzük majd jól magunkat fizikailag és mentálisan is, ez határozza meg, hogy túlsúlyosak vagyunk-e.

Eredetileg arról akartam írni, hogy az immunrendszered egyenlő a mikrobiommal. De majdnem tartottam a vonalat 😀 A mikrobiom állapotát sok dolog befolyásolja, de egy komplett életmódváltással sokat tehetsz azért, hogy jobban érezd magad!

A legelső alapvető dolgok:

  • – ne fogyassz feldolgozott élelmiszert
  • – csökkentsd, majd hagyd el a növényi olajokat
  • – ne fogyassz cukros, vagy mesterséges édesítőket tartalmazó élelmiszert
  • ne egyél egész nap,
  • – nincs szükséged tejre és tejtermékekre (se joghurt, se kefír)
  • – kerüld a hüvelyeseket (mogyoró is idetartozik)

Akkor mit igen?

  • – szezonális elsősorban zöldlevelű zöldségek
  • – szezonális alacsony szénhidrátos gyümölcsök és most figyelj, hogy ide soroljuk az avokádót és a paradicsomot
  • – erjesztett, fermentált élelmiszereket (házilag készült savanyú káposzta)
  • – jó zsírokat elsősorban állati eredetű zsírokat
  • – fehérjéket, belsőségek és halak előnyben, egyébként szabadontartott, gmo mentes húsokat
  • – szénhidrátokat, keményítőket rezisztens (24 óra után, visszahűtött) formában
“fogom a kezed” online kapcsolat

Változtasd meg vásárlási szokásaidat!

Menj el a helyi piacra, a kis zöldségeshez, ismerkedj meg a helyi gazdákkal, vásárolj hentesnél, biofarmoktól.

Ne gondolt túl, a legegyszerűbb étel a legjobb, mert nem az a cél, hogy egy újabb stressz-forrást építsünk be a napi rendedbe, hanem az, hogy egyszerűbb legyen!

… és még nem beszéltem a légzésről, a mozgásról, az alvásról, a stressz-kezelésről…

De nálam minden lépésről, lépésre történik.

Konzultációra várlak szeretettel online, vagy személyesen!

Jelentkezz személyes konzultációra!