Blog

Stressz kezelése reflexológiával

Hogy kezeled a stresszt?

A stresszhelyzetek kezelése az adrenalin és a kortizol hormonok összehangolt működésének köszönhető. Amitől a szíved gyorsabban doboz, az az adrenalin, mely megemelkedésével több vér jut az izmokhoz, nagyobb erő kifejtésére leszünk képesek. A kortizol pedig biztosítja az ehhez szükséges energiát.

Stressz kezelése reflexológiával részletei…

Arcod titkai

Arcvonásból olvasható betegség. Nem csak a korunk, de egészségi állapotunk is az arcunkra van írva. Vizsgáljuk meg alaposan arcvonásainkat, és figyeljük meg, hogy látunk e rajta árulkodó jeleket, amelyek akár későbbi vagy már meglévő betegségekre utalhatnak.

Arcod titkai részletei…

Álmok, célok, tervek

Mit gondolsz, hogy miért van az, hogy olvasgatsz az egészségről, a tudatos táplálkozásról cikkeket, nézegeted a sikertörténeteket, az előtte-utána fotókat, de mégsem jutsz el oda, hogy a szerint élj? Miért van az, hogy valami miatt mindig másképp alakulnak a dolgok? Mindig akad egy kifogás, mindig közbe jön valami és nem az történik, amit szeretnél, vagy ahogy szeretnéd? Miért hiányzik az erő minden egyes döntésedből, a szándékaidból?

Tudod miért?

Álmok, célok, tervek részletei…

Fruktóz intolerancia

Tudtad, hogy létezik olyan is, hogy FRUKTÓZ intolerancia?

Sokan nem is gondolják, hogy ugyan gluténmentesen, tejmentesen, cukormentesen táplálkoznak, még sincs rendben minden a pocak környékén.

Ez az eset akár már gyereknél is előfordulhat.

A fruktóz intolerancia a gyümölcscukor érzékenységet jelenti. Ez a jelenség jóval kevesebb, mint a tejérzékenység, a laktózérzékenység, a gluténérzékenység, de a tünetei hasonlóak.

Kifejezetten édesség vagy nagyobb mennyiségű gyümölcs fogyasztása után válik kritikussá a helyzet.

A fruktózintoleranciánál is az érzékenység mértékétől függően változó, hogy mit tudunk jól, vagy kevésbé jól emészteni, mikor lesz erősebb a panasz és mikor elenyésző.

Sokat segíthet, ha egy érett édes lédús körtét fogyasztunk, majd megnézzük, hogy van-e valamilyen kellemetlen tünetünk, puffadás, hasfájás, hasmenés. Ebben az esetben elképzelhető, hogy a gyümölcscukorra érzékenyek vagyunk kisebb-nagyobb mértékben. Végezhetjük a próbát úgy is, hogy egy hétig nem fogyasztunk gyümölcsöt, fruktóz tartalmú ételeket, italokat, illetve teljesen elkerüljük az édesízű ételeket, ezáltal a kellemetlen tünetek megszűnnek, csökkennek. Egy hét után újra fogyasztjuk ezeket, és ha a panaszok visszajönnek, akkor is nagy a valószínűsége a fruktóz intoleranciának. Pontosabb megállapításhoz kilégzéses fruktóz-intolerancia vizsgálat javasolt. Ezzel nem csak az intolerancia létezését, de mértékét is meg tudják állapítani.

Egyik esetben a fruktóz intolerancia esetén a gyümölcscukor felszívódik a tápcsatornában, azonban a szervezet nem képes azt tovább feldolgozni, mert hiányzik az ahhoz szükséges enzim. Ilyenkor emelkedik a vérben a fruktóz szint, mely kiszorítja a a glükózt, a valódi vércukrot, egyes esetekben hipoglikémiás reakció jelentkezhet, mely eszméletvesztéssel is járhat.

Más esetben a fruktóz nem szívódik fel a bélrendszerben, megköti az L-triptofán nevű aminosavat, mely szintén nem szívódik fel ezáltal. Az L-triptofán a szerotonin előanyaga, tehát szerotonin hiány jön létre. Szerotonin hiányában depresszió, alvászavar, szorongás, lecsökkent fájdalomküszöb jelentkezik.

Ezt támasztja alá az is, hogy a hozzám forduló alvászavarral, depresszióval küzdő páciensek heteken belül jobb közérzetről számoltak be, miután betartották az általam javasolt alacsony gyümölcstartalmú étkezést.

Jelentkezz személyes konzultációra!

Első lépés, hogy kerüljük a magas fruktóz tartalmú élelmiszereket, gyümölcsöket. Kerüljük az édesízeket,édességeket.

Néhány élelmiszer fruktóz tartalma 100g-onként:

  • kristálycukor 50g
  • diétás befőttek 50g
  • nutella félék 50g
  • méz 40g
  • aszalványok 25-50g
  • csokoládé 25g
  • ketchup 12g
  • édesebb gyümölcsök (ananász, alma, banán, körte, mézdinnye, mangó, szilva, cseresznye, szőlő) 5-10g (de a körténél már jelentkezhetnek a tünetek!!!)
  • bogyós savanykás gyümölcsök (szeder, kivi, egres, áfonya, málna) 2-5g
  • színes zöldségek (répa, cékla, édesburgonya) 2-5g
  • zöldségek nagy része 1-2g
  • gabonák 1g-nál kevesebb
  • hús, hal, tojás 1g-nál kevesebb

Amennyiben meg van benned a változás iránti elhatározás, felismerted, hogy a rossz közérzeted, az emésztési panaszaid oka a helytelen táplálkozás, akkor jelentkezz egy konzultációra. Hidd el, hogy a panaszaid megszűnésével járó energikus élet, jobb közérzet ellensúlyozza majd az életmódbeli változásokat, korlátozásokat.

Az életmódváltás folyamata