» »

Plankelj mert az a legjobb testedzés

plank1

A plank, az a fajta saját testsúllyal történő gyakorlat sorozat, amelyik soha sem megy ki a divatból, és az egyik leghatékonyabb gyakorlat, amit végezhetsz. Nem időigényes és relatív kis idő elteltével is jelentős eredményt lehet elérni.
 
plankA hasizom az egyetlen izomcsoport, amelyik nem érintkezik csonttal. Ez azt jelenti, hogy támaszt kell nyújtania egész hátunknak és gerincünknek. Ugyan úgy fontos szerepet játszik a balesetek megelőzésében. Viszont ahhoz, hogy ezt a feladatot sikeresen elvégezd erősnek és állandóan edzettnek kell lenned. Ebből kifolyólag plankingelni minden nap a megfelelő út ahhoz, hogy erősítsük törzsünket és gerincünket.
 
Alap (klasszikus) plank
• Kezdj az alap plank pozícióval, alkarral és lábujjakkal a talajon
• Tartsd tested egyenesen, stabilan és egész tested, a hátad behajlítása nélkül
• A fej legyen ellazulva, és a tekinteted a földet nézzen
• Az elején elég, ha 10 másodpercig ebben a testhelyzetben marad
• Folyamatosan hosszabbítsd idődet 30, 45, 60 másodpercre
 
Az egyik leghatékonyabb módja annak, hogy megnehezítsük a planket, az az, hogy felemeljük egyik kezünket vagy lábunkat. Tartsd hasizmod feszesen, és ne engedd, hogy lesüllyedjen vagy a csípő felemelkedjen. Ahhoz, hogy megakadályozd a csípő vagy a fenék elmozdulását, billentsd a medencédet a talaj felé. Ne felejts el lélegezni. Lassan és rendszeresen.
 
Planking a tökéletes mód a test serkentésére, és ha minden nap elvégeznéd, akkor több kalóriát égetnéd el, mint a hagyományos hasizom gyakorlatoknál, mint pl. a felülés. Ezzel a gyakorlattal történő, mindennapos izomerősítés, nagyobb energiamennyiség elégetését biztosítja ülés során is. Ez akkor fontos, ha ülő állapotban, a számítógép előtt tölti napjai legnagyobb részét.
 
plank

 

A plank pofonegyszerűnek hangzik, de korántsem az. A hídtartást nem könnyű helyesen csinálni és a gyakorlat helytelen elvégzése (mint az összes többi) visszafelé süti el a puskát, azaz a nulla eredmény mellett kárt is okozhat, sérüléshez vezethet. Miről van szó? A hídtartás hasonló, mint a fekvőtámasz, csak a könyökön kell támaszkodni úgy, hogy izmaink megfeszüljenek, a derekunk, lábunk és nyakunk egyenes legyen.
 
A plank challemodified-plank2nge egyébként egy érdekes kihívás, de csak azoknak, akik edzésben vannak és képesek helyesen végrehajtani a gyakorlatot. A legfőbb probléma az, hogy egyszerűnek van beállítva, kevés információt adnak hozzá, így megtévesztik azokat, akik azt gondolják, hogy pár perc gyakorlat 28 napon át elhozza a várva várt fogyást/izomnövekedést.

 

Nézd meg a videómat, amiben néhány plank gyakorlatot mutatok be neked. Kezdd a plankinget térdelve, majd ha már magabiztos vagy, akkor emelkedj lábujjhegyre a teljes plankhez, a karok és lábak földről történő elemelését csak ezután végezd el! Tartsd be a fokozatosság elvét az eredmény érdekében!

 

 

 

Szeretnéd, hogy segítsek? Online vagy személyes személyre szabott étrend és életmódtanácsadás!

Kiemelet partnerem
Bodywakes kerdoiv logo
A Mozdulj Anyu zárt csoportokban pedig szívesen látunk, ahol beszélgethetsz anyukákkal, akik szintén életmódváltásra adták fejüket. Vegyél részt edzéseinken, és gyere el teadélutánjainkra is!
 A Ye Nutrition oldalon a MOZDULJANYU kuponkódot használva 15% kedvezményt kaphatsz!
A Best-Body-Nutrition oldalon a MOZDULJANYU kuponkódot használva 5% kedvezményt kaphatsz!
A Fittmarket-Shopba kérlek itt regisztrálj, nézz körül és vásárolj kedvedre NoCarb termékeket, gluténmentes, cukormentes, laktózmentes, paleo élelmiszereket!
Share This Post:

Related Posts

INGYENES táplálkozási kérdőív

helyes táplálkozás beállításának alapvető szempontja, hogy nem vagyunk egyformák! Különbözünk idegrendszeri, emésztőrendszeri, hormonális beállítottságunk és egyéni érzékenységeinkben is. Ahhoz, hogy megtaláld a helyes utat, érdemes ismerned tested egyedi genetikai kódját és sajátosságait. Ennek egyik egyszerűsített formája a típus-kérdőív.

Kitöltöm a kérdőívet!

Sikersztorik

Kinőtt nadrágok, eltűnt centik, és lefogyott kilót gyűjteménye. Elégedett anyukák néhány mondata olvasható itt. Igazi motiváció neked is!

Nézd meg!

Ingyenes tudásanyag

Neked írtam a leggyakrabban előforduló kérdések alapján. Kalóriaszámolás, tápanyagok, arányok, mintaétrendek. Minden, amit tudnod kell az egészségedért!

Nézd meg!

Életmódváltó csomagok

Beszélgessünk az életmódról, ha megfogadod a tanácsaimat, egy hónap alatt akár 6 kilótól is megszabadulhatsz

nézd meg